Na een paar weken van controverse vernieuwde het Chileense honingmerk “Miel Gibson” zijn imago.

Dat maakte de oprichter, Yohana Agurto, woensdag bekend tijdens de lancering van Mercado Mujer Online, een platform gecreëerd door een orgaan van het Ministerie van Vrouwen en Gendergelijkheid van Chili.

“We hebben een logo! We willen je ons nieuwe imago presenteren, degene die ons zal vergezellen tijdens dit lange en zoete leven van Miel Gibson. Ze zeggen ‘de kracht van een krijger hangt af van de grootte van zijn hart'”, schreven de vertegenwoordigers van het bedrijf op het officiële productaccount op Instagram.

Werkloos en na vier maanden in quarantaine te hebben gezeten, besloot deze Chileen een bedrijf te beginnen in de verkoop van honing.

Het project kreeg de naam “Honey Gibson”, een woordspeling op de naam van een van Hollywoods beroemdste sterren: Mel Gibson.

Bovendien wilde hij een afbeelding gebruiken van de Australisch-Amerikaanse acteur die wordt gekarakteriseerd als het personage van William Wallace in de film “Brave Heart” of Braveheart; en hij deed dat “tot aan de bedreigingen” van Gibsons advocaten, volgens de Chileense verkoper op Twitter.

De vertegenwoordigers van de acteur hadden hem een bericht gestuurd om te stoppen met het ongeoorloofde gebruik van zijn afbeelding. De brief dreigde met juridische stappen als Agurto zijn product niet onmiddellijk zou terugroepen.

Het nieuwe logo
Het bedrijf had medio augustus verzekerd dat het niet langer zou ‘aandringen op het vragen van toestemming’ omdat het al ‘aan een nieuw logo dacht, zonder het imago van de acteur’, legt María José Arancibia, de advocaat van Yohanna Agurto, uit.

En deze woensdag lanceerde hij zijn nieuwe afbeelding, bestaande uit een bij voor wat lijkt op een hart.