Strategieën om uw leven in een week te verbeteren

1. Begin met het leren van een nieuwe vaardigheid
Wat heb je altijd al willen leren, maar nooit de tijd gehad om te doen? Misschien heb je altijd al een taal willen leren, een instrument willen bespelen, willen breien of de naaimachine willen gebruiken. Misschien wil je een praktische vaardigheid hebben, zoals weten hoe je Photoshop of Excel moet gebruiken, maar je hebt nooit de tijd gehad om het te leren.

2. Gun uzelf elke dag een traktatie
Een van de beste tips voor persoonlijke verzorging is te vinden in een vroege aflevering van Twin Peaks, met dank aan agent Dale Cooper: “Geef jezelf elke dag, één keer per dag een cadeau. Plan het niet, wacht er niet op, laat het gewoon gebeuren. Het kan een nieuw overhemd uit een winkel zijn, een dutje op kantoor of twee kopjes goede koffie. “

3. Start een oefenprogramma
Lichaamsbeweging is niet alleen een belangrijk onderdeel van een gezonde levensstijl, het is ook een geweldige manier om uw humeur te verbeteren, uw gewicht onder controle te houden, uw eetlust te verminderen en de effecten van stress te verminderen. En als laatste stimulans: mensen die sporten, leven langer en gelukkiger dan mensen die een zittend leven leiden.

4. Bestel uw ruimte
Ongeacht of je een fan bent van Marie Kondo’s methode om je ruimte in te richten, je afvragend of dit “je gelukkig maakt”, je moet toegeven dat leven in een ordelijke en schone omgeving een geweldige manier is om je leven te verbeteren. Het vermindert zelfs gevoelens van stress en helpt u efficiënter te werken.

5. Maak een verlanglijstje
Een verlanglijstje (een lijst met alles wat je wilt doen voordat je sterft) is een geweldige manier om duidelijk te maken wat belangrijk is in je leven. Deze lijst kan zo lang zijn als u wilt en kan zowel korte- als langetermijndoelen bevatten. Deze lijst is een belangrijke stap om uw leven te verbeteren, omdat het u kan helpen in te zien wat het belangrijkst voor u is.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *